Přeskočit na hlavní obsah

1965

Liborio Vincenzo Calia začíná svou podnikatelskou cestu otevřením samostatné společnosti na výrobu pohovek, která se později stane základním prvkem Calia Italia.

1978 až 1985

Giuseppe a později i Saverio Calia, synové Liboria Vincenza, se připojili k podniku. V současné době řídí společnost.

1986

Calia Italia se účastní milánské výstavy nábytku. V následujících letech díky modelům „Magic“ (uveden na trh v roce 1984) a „Transatlantic“ (vyráběným od roku 1987 a navrženým speciálně pro potřeby francouzského trhu), začíná být společnost úspěšná i na důležitých mezinárodních trzích. 

1990

„Calia Cultura" je založena na podporu umění, vědeckého výzkumu a společenského závazku. Ve stejném roce jsou všechny aktivity zákaznické podpory strukturovány tak, aby byly schopny zákazníkům pomáhat jak při nákupu, tak po něm.

1991

„Centro Studi Calia“, vytvořená v rámci společnosti, je spuštěna s cílem zaměřit se na výzkum a vývoj prototypů. Na milánském Salone Internazionale del Mobile se kolekce pohovek potažených látkami od Versace ukázala jako velmi úspěšná.

1992

Novostavba, současné zázemí společnosti, navrženo arch. Saveriem Caliem, je oficiálně otevřeno v Contrada Serritello La Valle.

1997

Konferencí o rakovině - "A che punto siamo sul cancro" - kterou pořádá prof. Umberto Veronesi, začíná činnost na podporu AIRC a výzkumu onkologických onemocnění.

1998

Na trh je uveden model Hotel, nejvíce napodobované křeslo. Současně také v tomto roce bohužel umírá Liborio Vincenzo Calia, zakladatel společnosti.

2000

Společnost získává certifikaci kvality UNI EN ISO 9001:2008; v témže roce prezident Italské republiky Carlo Azelio Ciampi udělil společnosti ocenění Premio AIRC Aziende Attive za to, že „zařadila informování a vzdělávání personálu o onkologické prevenci mezi hlavní cíle vedení společnosti“. 

2001

Společnost je oceněna cenou „Premio Guggenheim Impresa e Cultura Regione Veneto“ za svou angažovanost v boji proti sociální marginalitě, a to díky projektu „Ricami di pietra“, zaměřenému na sociální reintegraci duševně nemocných lidí, a „za to, že se dokáže obrátit uměleckou tvorbu, sociální marginalitu v pobídku k vytváření kolektivního kulturního bohatství“.

2002

Inovace informatiky systému řízení díky nastavení systému SAP.

2003

Společnost je oceněna cenou Premio Guggenheim Impresa e Cultura za to, že „se rozhodla zapojit se do kontinuity a kreativity v kulturních oblastech mimo čistě ekonomickou soutěž, a tak vytvářet hodnoty pro sebe i pro komunitu“.

2004

Společnost získává systém environmentálního managementu UNI EN ISO 14001 a ocenění Sodalitas Social Award „za realizaci kulturních a sociálních iniciativ, a tím aktivní spolupráci mezi společnostmi, zaměstnanci a místními úřady v obtížném kontextu, jako je jih Itálie, ve srovnání s jinými oblastmi země jsou často penalizovány nedostatky v infrastruktuře. Zvláštní hodnota je uznávána realizovaným sociálním projektům, odvaze čelit složitým tématům, jako jsou duševní choroby, s pílí a pozitivitou“.

2005

Je otevřen jeden z největších automatizovaných skladů v Evropě se skladovací kapacitou 10 500 slotů. Calia Italia se řadí mezi 30 italských společností s nejlepšími praktikami společenské odpovědnosti podle ministerstva sociální péče.

2006

V roce 2006 je Calia Italia zapsána Eurispes (Institut politických, ekonomických a sociálních studií) mezi „100 úspěšných případů“, protože společnost přispěla k „udělení prestiže zemi díky její historii, firemní misi, inovacím procesů a produktů a kvalitě svých organizačních procesů“.

2014

Calia Italia je oceněna „Inovační trofejí“ na ESPRIT MEUBLE v Salon du Meuble de Paris. Ve stejném roce společnost podporuje nominaci Matery na Evropské hlavní město kultury 2019 a vyrábí maxi pohovku s logem „Matera 2019“.

2015

Calia Italia slaví 50 let své činnosti a byla oceněna „Premio Azienda Longeva“ od Obchodní komory Matera „za přínos místní ekonomice prostřednictvím stálé a nepřetržité činnosti za více než 50 let“.

2016

Rok plný ocenění pro Calia Italia. Společnost je oceněna cenou Premio Eccellenze del Design nel Lazio jako „poděkování designérům a společnostem za vynikající schopnosti a inovace“ díky zařazení modelu pohovky Modula do indexu designu ADI 2016.

2017-2018

Calia Italia spolupracuje se studenty, kteří navštěvují obory průmyslového designu na univerzitě La Sapienza v Římě, aby sdíleli studijní a výzkumné aktivity. Projekt N4 – pojmenovaný Giuggiola – je vyvíjen v rámci společnosti a stává se součástí nové kolekce Calia Italia, která bude představena v roce 2018 na Milan Salone Internazionale del Mobile.

2018

Calia Trade je oceněna Confindustria Basilicata s Bollino di Qualità per l’Alternanza Scuola-Lavoro (BAQ). Cílem ocenění je poděkování za závazek společnosti v oblasti vzdělávání a ocenění nových generací prostřednictvím projektů školní práce na vysoké úrovni se středními školami a středisky odborného vzdělávání.

2018

Calia Trade získává „Premio 100 Eccellenze Italiane“ v Sala della Lupa v Palazzo Montecitorio

Observatoř italské Excellence vybrala Calia Trade SPA mezi 100 italských Excellence, které svým know-how a produkty každý den přispívají k posílení Made in Italy jako výrazné značky uznávané po celém světě. Kromě ocenění byla Calia Trade zahrnuta do prestižního svazku „100 Eccellenze Italiane“ Limited Edition, IV edition.

2019

Calia Italia je "Matera 2019 Official Comfort Supplier".

Tato spolupráce, velmi žádaná a podporovaná od roku 2014, potvrzuje závazek společnosti v propagačních aktivitách v okolí Matery a její národní a mezinárodní kultuře díky aktivitám, které podporují kulturní, sociální a ekonomický rozvoj. Calia Italia dá své know-how, pohovky a židle k dispozici pro uspořádání všech akcí zahrnutých do programu a vytvoří pohovku ad hoc s logem Nadace Matera 2019.

2019

Calia Italia’s Lazy, modulární pohovka navržená Studiem Pastina, získala German Design Award 2020 v kategorii "Vynikající produktový design – nábytek".

2021

Calia Trade se připojila ke Speciálnímu registru historických značek národního zájmu, který založilo ministerstvo hospodářského rozvoje s cílem chránit a zvyšovat hodnotu italských společností . Toto uznání je věnováno výhradně značkám, které jsou registrovány alespoň 50 let. Je to milník, který bude představovat další uznání, které korunuje 57 let dlouhou cestu věnovanou dokonalosti a puncu „Made in Italy“.